Makieta: Miniaturowe wnętrze - Podstawy



Może część z Was zastanawiała się nad tym czego dotyczy ikonka domku (jak wyżej)w bocznym pasku na blogu. Postanowiłam rozpocząć nowy dział na blogu, w którym pokażę Wam moje etapy projektu na pracę dyplomową z architektury wnętrz. Jest to projekt makiety zaprojektowanego przeze mnie wnętrza. Praca zaliczeniowa to stworzenie wybranego wnętrza w skali 1:20.Wybór był dowolny, jednak ja postawiłam zaprojektować kuchnię. Jest to chyba moje ulubione pomieszczenie, w którym lubię spędzać czas. Prócz makiety należało zrobić specyfikację, wypis wszystkich użytych elementów, mebli, materiałów, dodatków. Po raz pierwszy w historii mojego życia wybrałam się do sklepu modelarskiego i kupiłam potrzebne materiały:


1. Pianka modelarska (ale taka bardziej jak styropian) wystarczy format 50x70cm
2. Klej UHU por (transparentny) do klejenia pianek i styropianu
3. Sklejka 42x21cm (jako podstawa)
4. Balsa 0.8mm  100x10cm
5. Balsa 2.5mm 100x10cm
*6. Klej Perfect G (ale nie użyty)
7. Szpilki

Za całość zapłaciłam około 75zł, gdzie sklejka i pianka były najdroższe- ok 20zł. Za klej UHU Por zapłaciłam około 10zł, a za balsę 7zł.



Robiąc makietę pomyślałam, że będzie to ciekawy temat na bloga, bo całkiem dobrze się przy tym bawiłam :-) dlatego starałam robić się zdjęcia krok po kroku. Być może ktoś będzie chciał również stworzyć coś podobnego dla siebie lub dla kogoś np.domek dla lalek dla dziecka :-) Posty podzielę jednak na parę wpisów-tematycznie, bo to dość obszerny temat. Dzisiaj o podstawach każdego wnętrza czyli: ściany, podłoga i okno. Tak więc do dzieła! :-) 

Zanim zabrałam się do projektu natrafiłam na takie piękne miniaturowe wnętrza! Sami zobaczcie. Podziwiam pracę autorów takich rzeczy. Każde pomieszczenie jest zaprojektowane i zrobione ręcznie, z sercem, każdy detal jest istotny, materiał, kolor, scenografia. Kiedy patrzymy na takie rzeczy mamy wrażenie, że domownicy właśnie opuścili na chwilę dom zostawiając wszelkie rzeczy w naturalnym "nieładzie" :-)
  
 

  
     
źródło: pinterest.com




PROJEKT

Zanim cokolwiek zaczniemy robić potrzebny jest zawsze projekt! :-) To tutaj okazuje się, że coś nie pasuje lub się nie mieści i to tutaj jest czas na zmiany. Od początku moje założenia były takie: 

1. Kuchnia będzie biała, 
2. Blat drewniany, 
3. Zlew pod oknem, 
4. Jasna, drewniana podłoga, 
5.Płytki białe 'metro' pod szafkami z czarną fugą. 
Pomiary, obliczenia, specyfikacja, rysunki techniczne i wizualizacja- to cały projekt :-)



ŚCIANY
  
Zaczynamy od ścian. Moje będą wykonane z pianki modelarskiej. Kupiłam trochę większa niż 
50x70 cm. Cena arkuszu zależy od formatu (ok.7-25 zł). Następnie wycięłam z niej 4 ściany boczne + sufit zgodnie z wymiarami. Przyklejam klejem UHU (lub łączę wbijając po rogach szpilki po to by potem móc złożyć i przetransportować makietę).  Wymiar mojej kuchni to ok. 13m².

 ^ sklejka 42x21cm (grubość 4mm)


1. Odrysowuję powierzchnię, ale o 1,5cm większą niż samo wnętrze i wycinam ze sklejki.


 

2. Po wycięciu piłuję ostre brzegi sklejki pilnikiem do drewna:


3. Z pianki modelarskiej wycinam 4 ściany i sufit (w tym jedna ściana będzie z oknem):


4. Zaznaczam na piance ścianę.


5. Następnie nożem introligatorskim tnę piankę. Wycinam tak 4 ściany i sufit.
Przydałaby się trzecia ręka do robienia zdjęć, ale no cóż ;-)


6. Jedna ze ścian będzie z oknem więc zaznaczam na niej okno i wycinam nożykiem:




7. Ściany przyklejam klejem UHU por:








CEGLANA ŚCIANA

Ze względu na to, że bardzo podoba mi się cegła we wnętrzach, nie mogło jej zabraknąć również w mojej pracy. Jedna ściana (na przeciwko ściany z oknem) będzie wyłożona białą cegłą. Jako, że piankę łatwo można ugnieść stwierdziłam, że nie ma sensu kroić balsy czy innego materiału w pojedyncze cegiełki.  

Do zrobienia efektu cegły użyłam....skuwki od długopisu! ;-)
8. Rysujemy delikatnie poziome linie przy linijce ołówkiem lub lekko wytłaczamy (np.skuwką)
    *Ważne, aby były równe, dlatego niezbędna jest tu linijka!

9. Następnie wytłaczamy wklęsłości tj. fugę skuwką w piance. Ja dodatkowo wtłaczałam kanty cegły, żeby były trochę zaokrąglonej i już.



Jak Wam się podoba cegła? :-) Dodatkowo można ołówkiem przyciemnić "fugę" lub pomalować delikatnie farbą cegły, by były jeszcze bardziej realistyczne, bo pianka mieni się jak "śnieg".



PODŁOGA

Podłoga w mojej kuchni będzie jasna, drewniana. Taką też wyszperałam balsę 0,8mm w sklepie. Była najjaśniejsza, bo pozostałe wchodziły w lekki pomarańcz i róż, a to nie bardzo mi pasowało. Poza tym balsę można pomalować nawet zwykłą farba akwarelową. Gorzej z malowaniem pianki bo ma śliska powierzchnię, ale o malowaniu pianki innym razem.

 
 

 10. Z balsy 0,8mm wycinam panele na podłogę (prostokąty ok 2,5x0,5cm) Postanowiłam wyciąć pojedyncze panele, ułożyłam je na sklejce i przykleiłam klejem UHU.

Na koniec wyrównałam przy końcu wszystkie "panele" z balsy nożykiem. Te, które niechcący się odkleiły przykleiłam na nowo bez problemu. Robiłam to pierwszy raz, także jest parę szpar w podłodze, ale wygląda to całkiem ciekawie.




OKNO
Przechodzimy do tematu okna. Moja pianka ma grubość 6mm więc nie da się zrobić żadnego parapetu (w szczególności, że jeszcze chcę mieć pod oknem zlew z wysoką baterią) Tak więc zostaje mi tylko zrobić ramę okna, a robię ja z balsy.

11. Mierzę ile szerokości ma moje okno = 6cm, a więc moja rama musi być większa przynajmniej o 1cm, aby rama nachodziła na piankę.

12. Następnie wycinam nożykiem z balsy ramę okna, dzielę kawałek na pół i wycinam dwa otwory- na dwie szyby.

  

      

13. Robię takie dwie ramy (do środka i na zewnątrz pomieszczenia) i przyklejam klejem do pianki:


Uff to tyle na dzisiaj :-) Niebawem post jak zrobić meble! :-) Jestem ciekawa co sądzicie o tego typu makietach, i kto pokusi bądź pokusił się zrobić coś podobnego. :-) 

23 komentarze:

  1. Wow! Świetnie wygląda ta cegła, super realizacja,z niecierpliwością czekam na resztę Projektu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam refreszing szuflad - metryczek, być może coś się przyda na kolejne ;-))

      Usuń
  2. Ta ściana zrobiona na cegłe jest swietna! :-) kiedy mebelki?? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) A mebelki i cała reszta już niedługo :-))

      Usuń
  3. Jak to jest zrobione ? podłoga jak prawdziwa ! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale swietny pomysł!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, z niecierpliwością czekam na posta o meblach, kiedy zobaczyłam przykładowe zdjęcia nie miałam zielonego pojęcia, jak się za to zabrać :P

    U Łosia nowy post, kilknij

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee tam prościzna! ;-) Niebawem wszystko wytłumaczę! :-))

      Usuń
  6. Dziękuję za zaproszenie:D Domek zapowiada się pięknie, ciekawa jestem teraz tych małych mebelków!?
    Pozdrawiam serdecznie i zostaję tu na dłużej;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Przy tworzeniu takich rzeczy człowiek czuje się jak dziecko :-)

      Usuń
  7. Wow! Jestem pod ogromnym wrażenie zarówno przykładowych makiet jak i twojej pracy. Szczęka mi opadła aż do podłogi :-P Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja niestety nie będzie na bank taka jak przykładowe bo robię to 1 raz w życiu :-)

      Usuń
  8. Łał świetnie ci to wychodzi.I super ze dzielisz się doświadczeniami. Zastanawia mnie pianka czy nie jest za miękka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pianka nie jest za miękka i nie jest za twarda. To taki styropian, łatwo się tnie, szlifuje, przykleja. Z tej pianki robione są również modele samolotów (widziałam sama w sklepie w którym kupowałam) :-)

      Usuń
    2. Aaa ah tak modele znam. Aż za dużo ich lata nad moją głową-taka okolica-dużo łąk pól, mnóstwo przestrzeni. Wiem już o co chodzi. Dzięki za odpowiedź

      Usuń
  9. To wyglada naprawde swietnie. Czy material z ktorego zrobilas pianki jest trwaly? Chodzi mi o to czy nadaje sie na domek dla lalek,,nie zniszczy sie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Pianka modelarska to tak właściwie styropian ale drobniejszy. Czy jest materiałem wytrzymałym? Moim zdaniem nie. Nie służy do zabawy, ponieważ może się łatwo zniszczyć, złamać czy wgnieść.

      Usuń
  10. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Cześć, dziękuję za Twój komentarz!
Proszę, nie spamuj. Komentarze z linkami do stron firmowych będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...