Stół na Wielkanoc - 3 pomysły na aranżację



Święta Wielkanocne za chwilę...! Jesteście już przygotowani czy zabieracie się dopiero za świąteczną listę? :) W tym roku postanowiłam nic nie kupować. Żadnych nowych ozdób, żadnych materiałów. Nic. Swój drugi debiut mają moje własnoręcznie zrobione wianki z gałązek. Jak upleść sobie taki wianek - instrukcję znajdziecie tutaj.
Tegoroczne święta wielkanocne spędzamy na Mazurach, a więc było mi trochę łatwiej o pozyskanie naturalnych materiałów jak bazie, gałązki, bukszpan. W tym roku nie kupuję żadnych nowych dekoracji, z resztą uczucie, że wszystko czego potrzeba jest pod ręką, albo możliwość zrobienia czegoś samodzielnie jest naprawdę super. ♥️ 

Jedyne co mi zostało do zrobienia to przygotowanie paru potraw, drobne porządki no i oczywiście malowanie pisanek - koniecznie zobaczcie post, w którym zebrałam 30 pomysłów na naturalne pisanki, a jeśli szukacie pomysłów na szybkie pisanki malowane markerem to również odsyłam Was do poprzednich wpisów.

Wszystkie dzisiejsze aranżacje stołu wielkanocnego są wykonane z rzeczy, które miałam w domu. Jeśli nie wiecie jak szybko ozdobić stół, użyjcie darów natury, ogrodu! Szczególnie teraz, kiedy natura sama oferuje najpiękniejsze, naturalne materiały takie jak kwitnące gałązki owocowych drzew, bazie, kwiaty. Oto moje 3 pomysły na wielkanocny stół!


1. Kratka i róż


Chcąc stworzyć oryginalną aranżację postawiłam na lniany obrus w kratkę. Kocham ten wzór! Krata jest ponadczasowa, dobrze wygląda o każdej porze roku. Dodałam klasyczne wielkanocne elementy: bazie, jajka, rzeżuchę oraz delikatne białe piórka dekoracyjne.

Dobrałam białą vintage zastawę z piękną, złotą ramką oraz stare sztućce. Aby przełamać monochromatyczną aranżację i dodać nieco koloru postawiłam na różowe serwetki. Będą tutaj również pasowały gładkie, kolorowe talerze w kolorze różowym, żółtym czy niebieskim.

*Jeśli szukacie oryginalnych obrusów w dobrej cenie, polecam wybrać się do lokalnych sklepów z materiałami czy nawet sklepów z używaną odzieżą. W moim miasteczku jest lokalny sklep gdzie na wagę wybiera się materiał. Jest tam mnóstwo materiałów, z których można zrobić obrus, zasłony, poszewki itp. Często ceny takich materiałów + dodatkowe obszycie go, to o połowę niższa cena niż gotowy obrus kupiony w sklepie.














2. Rustykalne święta




Druga aranżacja to typowa, klasyczna Wielkanoc. Święta wielkanocne kojarzą się wszystkim głównie z delikatnością, stonowaną kolorystyką i taka właśnie jest ta wersja stołu.

Użyłam neutralnego bieżnika zakupionego kiedyś w Agata Meble, nie chciałam zasłaniać pięknego, drewnianego blatu. Jeśli mam jakiś inny wybór zamiast obrusa, to właśnie na to się decyduje. Kiedy nie chcemy zasłaniać stołu wybierzmy podkładki, bieżnik, chusty, nawet brak takich rzeczy w żaden sposób nie spowoduje pustki na stole gdy dobrze dobierzemy pozostałe dekoracje itp.

Pojawiła się tu biało-złota zastawa, tym razem w złote iskierki. Główną dekoracją, która niewątpliwie przyciąga oko są drewniane plastry. Jeśli tylko macie w domu sprzęt, który pozwala na pocięcie plasterków drewna - koniecznie spróbujcie tego pomysłu! Drewniane plastry w większych rozmiarach będą świetne jako podkładka pod talerz.

Niestety nie posiadam dekoracyjnego mchu, dlatego alternatywą była wcześniej zasiana rzeżucha, która pięknie ożywiła całą aranżację i nadała niemalże leśnego klimatu. Nie bójcie się stawiać na stole innych roślin, kwiatów niż cięte lub sztuczne. Jako dodatkowa dekoracja pojawiły się tutaj jajka z przepiórczymi piórami, które uwielbiam. Imitują naturalne jajka i są zdecydowanie kropką nad "i".





















3. Naturalnie



Trzecia aranżacja jest inspirowana naturą i dedykowana osobom, które preferują minimalizm. Lniany obrus w neutralnym ciepłym kolorze z delikatnym ażurowym wzorem,  białe talerze, które pojawiły się również w drugiej aranżacji, bawełniane serwety związane jutowym sznurkiem, bazie i dekoracyjne jajka z przepiórczym piórkiem, które rok temu wykorzystałam do wianków.

Na stole pojawiły się typowo wielkanocne dekoracje w postaci kwitnących gałązek oraz ręcznie ozdabiane pisanki malowane zwykłym flamastrem. Na blogu znajdziecie wpis jak zrobić śpiące pisanki wielkanocne. W podobnego typu aranżacjach stawiajmy na naturalne dekoracje i dodatki takie jak len, bawełna, szkło, ceramika, drewno, naturalny sznurek.

W naturalnych dekoracjach stawiajmy raczej na nieregularne kształty. Obecnie nawet w znanych sieciówkach znajdziemy gotowe rzeczy np. talerz, wazon  szkło, które sprawiają wrażenie jakby wyszły spod ręki rzemieślnika. Nieidealne, organiczne kształty, nierówna faktura dają niepowtarzalność, a taka właśnie jest przecież natura. Unikatowa.














To już wszystkie wielkanocne pomysły w tym roku. Mam nadzieję, że zainspirowałam Was choć trochę i przy przygotowaniach do świąt stworzycie własne, niepowtarzalne aranżacje. Jestem ciekawa która wersja będzie mieć najwięcej faworytów. Dajcie znać w komentarzach.






🐣🌷🌼
Wesołych Świąt Wielkanocnych!


Weronika







W aranżacji wykorzystałam materiały:
białe piórka dekoracyjne - Godan
różowe serwetki-IKEA
przezroczyste szklanki - lokalny sklep z antykami
jajka ozdobne - Pepco
szklane podstawki na jajko - Auchan
bieżnik w kropki - Agata Meble
drewniane plastry - diy;
lniany obrus - lokalny sklep z tekstyliami




Post nie jest sponsorowany.

18 komentarzy:

  1. Druga propozycja kojarzy mi się bardziej z Bożym Narodzeniem, ale wszytskie propozycje przepiękne :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha naprawdę?:D To ciekawe, nigdy nie skojarzyłabym tej wersji z bożym narodzeniem :D Dziękuję! :-)

      Usuń
  2. W tym roku święta będą smutniejsze, bo niestety nie mogę pojechać do rodziny ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza wersja podoba mi się najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie, mnie najbardziej spodobała się ostatnia propozycja:-)
    Wesołych Świąt:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnia aranżacja najbardziej delikatna, też ją lubię :-)

      Usuń
  5. Fenomenalne dekoracje świąteczne! Szczególnie mi się podoba rzeżucha w skorupce jajka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta pierwsza opcja to taka niecodzienna odsłona i chyba dlatego najbardziej do mnie przemówiła :) Lubię takie niebanalne połączenia wzorów i kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne:) pierwsza i ostatnia wersja najładniejsza. w moim domu zawsze na wiosne jest kolorowo. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne jajeczka :) Ja zawsze maluje jajka z moją córeczką.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super są te drewniane podkładki! Ja odkąd pracuję w domu, zauważyłam, ze nie mam prawie żadnych ładnych podkładek. Próbowałam je zrobić sama, ale średnio to wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super aranżacje. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy inaczej będzie miał stół na Wielkanoc udekorowany. Ja sama bym postawiła na coś konkretnego świątecznego, ale z przymróżeniem oka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie i minimalistycznie. Super inspiracje!

    OdpowiedzUsuń

Cześć, dziękuję za Twój komentarz!
Proszę, nie spamuj. Komentarze z linkami do stron firmowych będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...