Jak zrobić domek z piernika - Projekt Gingerbread Challenge




Są takie rzeczy, które szczególnie kojarzą się z okresem Świąt Bożego Narodzenia. Ubieranie choinki, bombki, tworzenie świątecznych wianków i pieczenie pierniczków. Od niedawna co roku udaje się hurtowo wyprodukować świąteczne piernikowe ludziki, gwiazdki oraz kształty wymyślone.



G I N G E R B R E A D   H O U S E
C Z Y L I    P I E R N I K O W Y    D O M E K 



Domek z piernika albo lukrowy domek - pod tymi hasłami można w internecie znaleźć masę przepisów i pomysłów na jego wykonanie. To parę elementów wyciętych z korzennego ciasta, które tworzą bryłę na kształt domku. W czasach licealnych, razem z klasą wpadliśmy na pomysł, żeby zarobić na studniówkę sprzedając wyroby na szkolnym kiermaszu, na którym sprzedawalibyśmy ozdoby, kartki, wypieki i piernikowe domki. Zbliżają się Święta, więc pomyślałam, że to idealny moment, aby znowu zrobić piernikowe domki, ale tym razem nie sama! ;) Wiecie, że lubię dobry design, oryginalne projekty DIY i wnętrzarskie inspiracje, i kiedyś szukając inspiracji trafiłam na bloga Klaudii, autorki Notatnik Kreatywny. Tak mi się spodobał ten blog, że postanowiłam zostać na dłużej.


Akcja #Gingerbread Challenge - Zachęcamy Was do stworzenia piernikowych domków. Upieczcie ciasto i ozdóbcie je tak, jak chcecie!☺️To świetna zabawa nie tylko dla dzieci, a piernikowe wyroby to oryginalny prezent i piękna dekoracja domu (np. na choinkę). Wstawiajcie zdjęcia z hasztagiem #gingerbreadchallenge i oznaczajcie nas na Ig/Fb, a my będziemy publikować Wasze piernikowe dzieła! ♡




Przepisów na ciasto piernikowe w internecie jest cała masa, więc na pewno każdy z Was znajdzie coś dla siebie. Jeśli są na sali niecierpliwi, zarobione orki-biznesu, polecam wam gotowe ciasta, polecam ciasto korzenne IKEA Vintersaga. Do ozdobienia mojego piernikowego domku użyłam białego lukru, zestawu cukrowych ozdób w postaci gwiazdek i perełek, pianek marshmallow, różowego groszku i kolorowych posypek. Jeśli chcecie wprowadzić trochę koloru dodajcie odrobinę barwników spożywczych.






  





Efekt końcowy:


W moim domku panuje artystyczny nieład, symetria i asymetria. Pomijając już fakt, że pierwotnie domek miał być złoto-czerwono-biały, ponieważ to właśnie te kolory najbardziej kojarzą mi się ze Świętami. (czerwony barwnik z Dr.Oetker okazał się być różowy...) Najbardziej dekoracyjną częścią mojego domku jest niewątpliwie dach. Przepych, który na nim panuje sprawił, że parokrotnie ratowałam go przez złamaniem. Po upieczeniu narysowałam lukrem linie, dodatkowo ozdabiając je perełkami. Brzegi dachu udekorowałam podłużną, tęczową posypką - mały detal, a robi różnice! Różowego groszku użyłam do okrągłych wianków nad wejściem. Nie mogło oczywiście zabraknąć mojego ulubionego motywu: gwiazdek! Ich użyłam na ścianie frontowej. Spytacie co zrobiłam z piankami marshmallow? Nic, zjadłam. 😂



















Jak mi poszło? Czekam na Wasze opinie! ♥️ A my zachęcamy Was do stworzenia takich piernikowych domków i innych piernikowych wyrobów na Święta - wstawiajcie zdjęcia z hasztagiem #gingerbreadchallenge (szczegóły w poście wyżej).












Radosnych, spokojnych i równie słodkich jak piernikowe domki Świąt!

Weronika

13 komentarzy:

  1. Aż szkoda jeść, choć dla mnie za dużo lukru, ale piękne są:)

    OdpowiedzUsuń
  2. gratulacje dziewczyny!:) domki wyszły piękne:) w tym roku brakowało czasu, ale na pewno za rok zrobimy na pewno!:) super zabawa dla dzieciaków:) Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy:) Koniecznie! My świetnie się bawiłyśmy ;-)

      Usuń
  3. Domek jak z bajki :) Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet w Toruniu pozazdroszczą :) Jest niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie! Piernikowe domki wyszły bardzo piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem wszystko fajnie napisane dziękuje za pomysły :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć, dziękuję za Twój komentarz!
Proszę, nie spamuj. Komentarze z linkami do stron firmowych będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...