28 mar 2017

DIY: Osłonka na doniczkę z butelki


Jakoś tak ostatnio przechadzając się po sklepach poczułam wiosenno-letni klimat ☀ Choć do lata jeszcze troszkę to ze sklepów wylewają się już wiosenne, wielkanocne ozdoby. W witrynach pojawia się zielony, żółty, pastelowy błękit, róż, tulipany, motylki itp. Za to przez okno przemykają promienie słońca, ale tym razem coraz cieplejsze. Wreszcie! :-)

Jako, że ostatnio udało mi się nabyć (kolejną) roślinę do pokoju, pomyślałam, że nowa (może nie doniczka) ale osłonka będzie dobrym pomysłem i odświeżeniem wnętrzarskich DIY na blogu. Niedawno znalazłam świetne projekty na recyklingowe dekoracje z użyciem zwykłej, plastikowej butelki. Recykling 200%! :-D

Dzisiaj pokażę Wam jak zrobić prostą i ładną osłonkę na doniczkę, z materiałów, które na pewno macie w domu, a jeśli nie, to jest to bardzo łatwe, tanie i efektowne DIY :-) A więc do dzieła!




Potrzebne materiały:
  • plastikowa butelka 1l. (najlepiej gładka, bez żadnych wgłębień)
  • biała farba w sprayu
  • nożyczki
  • farby lub markery
  • pędzle


Krok 1.

Za pomocą nożyka introligatorskiego odcinam butelkę w połowie.  






Krok 2.

Osłonka musi być wyższa od doniczki (2cm będzie ok). Rysuję na czerwono linię cięcia oraz uszy nad linią cięcia. Następnie wycinam uszy oraz wgłębienie między uszami.






Ostre końce naszych doniczkowych uszu zaokrąglam nożyczkami, aby nie były ostre.
Szczególna sprawa, gdy chcemy wykonać takie doniczki dla dzieci.






Krok 3.

 Maluję całość farbą w sprayu. Tym razem wypróbowałam białą, matową farbę 
Den Braven Super Color (dostępna w Auchan ok 13 zł ).







Krok 4.

Do malowania pyszczka użyłam farb (zestaw farby gwaszowych z Auchan, ok.7zł).  Można malować również markerami lub użyć kolorowego papieru samoprzylepnego,  dla trwalszego efektu. *Marker na pewno się nie zmaże przy podlewaniu ;-)









Krok 5.

Farbą maluję szczegóły - uszy, nos, wąsy, pyszczek...








Teraz pozostało nam już tylko włożyć roślinkę do osłonki :-)
I gotowe! 



Tak prezentują się moje osłonki:














Taka osłonka będzie pięknie wyglądać nie tylko w pokoju dziecka czy na święta. Nadaje się również jako prezent dla bliskiej osoby. Prosty i fajny sposób na zwykłą butelkę. :-)  Pamiętajcie, rzeczy zrobione własnoręcznie mają największą wartość i cieszą potrójnie a nawet poczwórnie! ♡ 

😻 😻 😻

I jak Wam się podobają osłonki? Zrobicie? :-)

 Koniecznie podzielcie się zdjęciami  udostępniając na Facebooku lub Instagramie, 
oznacz (fb) @dekolandofficial lub (ig) hasztagiem #dekoland!


Meow.


16 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł :) Prosty a efektowny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, dziękuję! :-) Też mi się podoba :-) Proste i efektowne to dobre połączenie :-D

      Usuń
  2. śliczne!!! Już wyobrażam je sobie w dziecięcym pokoiku ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Sara!! :-) Czekam na Twoją wersję :-D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Gosiu, cieszę się, że Ci się podoba :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Pięknie i pomysłowo *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Starałam się jak mogłam. Dziękuję! :-))

      Usuń
  6. Jaka urocza! Jestem zakochana, będę robiła w tym tygodniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaja dziękuję ślicznie! :-) Koniecznie zrób! :-) To świetna dekoracja, nie tylko na święta :-) Jak się uda, prześlij dzieło na email/instagram/fb :-))

      Usuń
  7. Piękne te doniczki:D do pokoju dziecka jak znalazl:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobają :-)) W pokoju dziecka będą się pięknie prezentowac na oknie, półce. :-)

      Usuń
  8. Przecudnie Ci wyszły te kotełki <3 :3
    Pati

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 D E K O L A N D , Blogger