10 sie 2017

DIY Breloki do kluczy ze starej zasłonki





Cześć! Dzisiaj przygotowałam bardzo kolorowy i wakacyjny post. Któregoś dnia odpadł mi mój ulubiony brelok do kluczy w kształcie domku. Był metalowy i charakterystycznie brzdękał kiedy nosiłam go w torbie. A więc przy smyczce od paru tygodni dyndały mi dwa, nagie klucze. Pomyślałam sobie, że chyba pora coś z tym zrobić. Tylko co? I wtedy znalazłam u Babci stare, drewniane koraliki z dawnego przepierzenia w korytarzu... :-)





  Consulta esta foto de Instagram de @thejungalow • 13.9 mil Me gusta
 dorisleslieblau.com 



Styl Boho ma dwa oblicza: pierwszy to jasne wnętrza zachowane w naturalnej kolorystyce, dużo motywów roślinnych, kremowe dodatki, skóra, pastele, drewno, drewniane meble. Drugie zaś to bardziej chaotyczne wnętrze, pełne wyrazistych kolorów, marokańskich wzorów, kontrastów, neonów, połączenie wielu kolorów i patternów no i oczywiście nieodłączny motyw roślinny. Fiolet, róż i pomarańcz - to kolory najbardziej kojarzące sie z Boho.

Jednak nie o wnętrzach w stylu Boho chciałabym dziś pisać. To innym razem, a pora coraz bardziej sprzyja, ponieważ Boho kojarzy się przede wszystkim z okresem letnim 😊 Jako, że mamy lato, w sklepach pojawia się coraz więcej neonowych dodatków. Od jarzeniowych t-shirtów, po neonowe bransoletki, etui na telefon, biżuterię czy breloki.




Dzisiaj przygotowałam ciekawe i mega prosty projekt DIY na 

BRELOKI DO KLUCZY 
w stylu Boho!

Zainspirowałam się tym bardziej kolorowym i wesołym Boho 😉





Potrzebne materiały:


• drewniane koraliki
• lakiery do paznokci
• taśma klejąca
• rzemyk (lub inny sznurek)
• kółka do breloczków (lub ew. stare kółka od zasłonki)
• szpilka / kredka (ew. sonda do manicure) 
• patyczki do szaszłyków
• pojemnik / pudełko(np. po butach)




 • KROK 1 

* Jako, że moje koraliki to część starej zasłonki z drewnianych koralików, którą dostałam od Babci po remoncie, niektóre koraliki były nierówne i musiałam je przeszlifować pilnikiem do drewna, a ze środka usunąć odłamane części aby móc swobodnie przewlec rzemyk lub inny grubszy sznurek.







• KROK 2 

Zaczęłam malować koraliki - użyłam tutaj starych / nieużywanych lakierów do paznokci ( szary, biały, różowy, neonowy czerwony, brokatowy, granatowy metaliczny, pomarańczowy pastelowy itp).






• KROK 3 


Kiedy skończę malować koraliki, przechodzę do etapu zdobień. Tutaj wszystkie chwyty dozwolone, ponieważ Boho jest bogate w zapożyczone ze stylu marokańskiego ornamenty. Kropki, paski, spiralki, brokat i wiele wiele innych :-) Do zdobień (szczególnie malowania kropek) przyda się sonda do manicure, a jeśli takiej nie macie, wystarczy wbić szpilkę w gumkę do ścierania lub plastelinę i gotowe :-). Jeśli chcecie uzyskać efekt ombre - polecam wam użyć jakiejś gąbki (np. do naczyń).

















• KROK 4 



Taśmy klejącej użyłam do malowania spiralek na podłużnych koralikach. Przykleiłam taśmę do stołu, następnie pocięłam jeden plasterek na 4 cienkie, długie paski (szer. ok.3-4 mm).  Przykleiłam 3 paski na ukos, następnie pomalowałam całość lakierem. Kiedy lakier wyschnie, odklejam taśmę i nawlekam koraliki na patyczki do szaszłyków aby całkowicie wyschły:







• KROK 5 



Kiedy wszystkie koraliki już wyschną, zdejmuje je z patyczków do szaszłyków i przygotowuję rzemyk lub inny, gruby sznurek. Tutaj akurat mam kawałek starego rzemyka oraz stare, pozłacane kółka ze starego karnisza. Nadają się świetnie bo są wytrzymałe :-)



 



• KROK  6


Żartowałam. Nie ma kroku szóstego... Teraz wystarczy tylko przypiać breloczek do kółka z kluczami i już :-) Masz gotowy, własnoręcznie zrobiony brelok do kluczy! 😃🔑 I gwarantuję Ci, że nikt nie będzie miał takiego samego breloczka. 😉  Jak mi wyszło? Zobacz:


























To jak? 

Zrobicie swój własny breloczek?
Koniecznie pochwalcie się swoimi tworami  na Ig albo Fb! 💚😉 
pamiętajcie o hasztagach #dekoland! :-)


Buziaki! 💋💋

1 komentarz:

  1. Bardzo fajne breloczki :) moja wersja jest z modeliny, ponieważ nie mam drewnianych koralików,ale te bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 D E K O L A N D , Blogger